De gemeente Son en Breugel is een pionier in het gescheiden ophalen en verwerken van huishoudelijk afval.
Als ondersteuning van hun motto ‘geef je afval een tweede leven’ hebben we het concept ‘Scheiden? Ja, ik wil!’ ontwikkeld.
Om op een ludieke wijze de bewustwording ervan te versterken. Concept is voor verschillende media uitgewerkt.
Als volgende stap wilde de gemeente Son en Breugel het echte restafval gaan terugdringen van 35-40 % naar max 5%.
Hiervoor hebben we de campagne uitgebreid met ‘visueel aantrekkelijke boodschappen’ in tekst en beeld hoe dat te gaan doen.
Campagne ‘Scheiden? Zo doe je dat!’ scoorde supergoed en de eerste resultaten zijn een feit.
Dit succes bleef niet onopgemerkt en inmiddels zijn deze concepten ook in veel andere gemeenten succesvol ingevoerd.
Concepten zijn in ‘online en offline’ materialen uitgewerkt, met variaties per gemeente.
Van vrachtwagen-infopanelen, advertenties, sandwichborden, infokranten tot containerhangers.
Campagne van de lokale brandweer voor werving van meer vrouwelijke collega’s tijdens een kennismakingsdag.